Aku harus bertahan

11 Feb

 

Bertahanlah dengan Islam, walau mungkin engkau tidak menyukai semua peraturannya.

Aku harus bertahan,

Walau mereka memilih jalan itu,

Walau mereka memilih cara itu,

Aku tetap bertahan dengan pilihanku.

 

Aku harus bertahan,

Walau ternyata jalan yang ku pilih tampak sukar,

Lagi nampak berliku-liku,

Kerana aku tahu,

Ini sahaja cara selamat untuk mencapai redhaNya.

 

Aku harus bertahan,

Allah pasti berikan yang terbaik,

Jangan sampai aku melewati syarak,

Kerana itu membawa binasa,

 

Aku harus bertahan,

Kerna yang halal,

Adalah apa yang syarak kata halal.

Dan yang haram,

Adalah apa yang syarak kata haram.

 

Aku harus bertahan,

Walau mereka mencuba-cuba jalan lain.

Walau pada mata mereka,

Aku ikut cara kuno.

Tetapi ini yang Dia suka,

Maka aku terus bertahan.

 

Aku harus bertahan,

Dalam munajat ku tertanya,

Betulkan cara yang ku pilih?,

Tetapi aku harus yakin,

JanjiNya pasti benar.

 

Aku harus bertahan,

Kerna ingin menjadi seperi Abu Bakar Al-Miski,

Atau Yusuf yang mulia,

Yang melepaskan diri daripada maksiat,

Kerana takutkan Rabb yang Agung.

 

Aku harus bertahan,

Hingga Dia memberikannya kepadaku,

Jika tidak di dunia,

Pasti di peroleh di syurga nanti.

 

Bertahan dan bersabarlah!

1310 GMT +0.00

Ansar

Halley Street

Ingin berkongsi? Luahkan.

