Sang Murabbi

17 May

   Sang Murabbi.Apabila saya terbaca tajuk ini membuatkan diri saya tertarik untuk mengetahui isi kandungannya.Rupa-rupanya ia merupakan salah sebuah filem yang bakal ditayangkan daripada Indonesia.Alhamdulillah,apabila saya melihat trailer filem ini nampaknya seperti ada mesej berguna hendak disampaikan.Cuma diharap moga-moga ia tidak seperti filem Ayat-ayat Cinta yang rasanya banyak mengeplotasi wanita.Walau bagaimana pun,saya akui novelnya agak baik.Apa-apa pun ini merupakan pendapat peribadi saya sendiri.

   Berbalik kepada filem Sang Murabbi,saya dapat simpulkan ia berkaitan dengan perjalanan seorang pendakwah di Indonesia Ustaz Rahmat Abdullah.Walaupun saya jarang mendengar nama pendakwah ini,tetapi pastinya filem ini mampu memberi kesedaran pada masyarakat tentang kehidupan para pendakwah.Moga-moga kita diberi kekuatan memperjuangkan deen Allah ini.Gunakan segala wasilah yang ada demi mencapai tujuan yang satu.Menegakkan Islam.InsyaAllah.Wallahualam.

 

 

Ingin berkongsi? Luahkan.

